Lucrarile de investitii pentru apa, canal si asfaltare sunt blocate datorita imposibilitatii cadastrarii si intabularii drumurilor.

Primaria poate realiza lucrari de extindere a retelelor publice de alimentare cu apa si canalizare si modemizarea sistemului rutier doar dupa ce se delimiteaza trama stradala apartinand domeniului public (realizarea cadastrelor si intabularea strazilor).  

„ va informam ca aceste strazi pot fi promovate in programul de investitii al Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti privind realizarea lucrarilor de extindere a retelelor publice de alimentare cu apa si canalizare si modemizarea sistemului rutier, numai ulterior delimitarii tramei stradale apartinand domeniului public,”

„au fost realizate ridicari topografice pentru strazile Drumul Piscul Pietrei, Drumul Piscul Nou si Drumul Piscul Mare, dar nu se pot demara procedurile de cadastrare si intabulare, intrucat pe anumite zone, intre limitele cadastrelor proprietarilor particulare, latimea acestor drumuri variaza intre 0,90m si 3,00 m.”

 „Totodata, va facem cunoscut ca, reglementarea situatiei juridice a acestor artere de circulatie va conduce la proceduri de expropriere, proceduri care sunt de competenta Primariei Municipiului Bucuresti.”

Desi conform planurilor parcelare de punere in posesie drumurile trebuiau sa aibe latimea de minim 4 m, in anumite situatii drumurile au mai putin datorita erorilor de cadastrare.

Regulamentul de avizare receptie si inscriere in evidentele de cadastru si carte funciara aprobat prin ODG 700_2014 la Art. 113. prevede:  „(1) Rectificarea erorii de înregistrare în planul cadastral digital, eliminarea golurilor şi suprapunerilor din baza de date, respectiv rectificarea coordonatelor, se realizează prin repoziţionare.”

Cea mai grava si evidenta eroare de inregistrare in planul cadastral este pe Drumul Piscul Nou in apropiere de intersectia cu Drumul Agatului, unde toate cadastrele intre Felicity si Drumul Piscul Nou sunt deplasate spre Sud, ramanand un gol de cca 5.000 mp langa Felicity.

In practica, Oficiul de Cadastru rectifica cadastrele doar cu acordul notarial al proprietarilor.  

In concluzie, pana toti proprietarii cu parcelele inregistrate eronat nu-si dau acordul notarial, nu se pot cadastra si intabula drumurile, iar fara drumuri cadastrate si intabulate nu se pot demara procedurile de expropriere si nu se pot introduce retele de apa si canal.

Pana in acest moment au fost rectificate (cu acordul notarial al proprietarilor) erorile de inregistrare a 2 parcele de teren pe Drumul Piscul Mare.

dati clik pentru a citi raspunsul de la Primaria Sector 1

cadastre eronate Drumul Piscul Nou
cadastre eronate Drumul Piscul Nou

3 comentarii la „Lucrarile de investitii pentru apa, canal si asfaltare sunt blocate datorita imposibilitatii cadastrarii si intabularii drumurilor.

  1. Abordarea corecta dpdv juridic, tehnic și logic ar presupune trecerea in domeniul public a drumurilor private deja intabulare, fără suprapuneri, dezlipirea in mai multe parcele a celor publice cu probleme ( Drumul Stegarului), apoi demararea lucrărilor pe trasee complete ( ex: Drumul Regimentului, Drumul Stegarului, ieșire la Drumul Agatului, șoseaua de centura).
    A aștepta ca toate problemele cadastrale sa se rezolve ca sa înceapă lucrările pare mai mult o abordare in care PS1 arunca pisica neînceperii pe umerii locuitorilor. Cred ca după ce se va vedea primul traseu cu utilități și asfaltat ce va lega Drumul Regimentului de Felicity și centura nord multă lume va accelera corectarea cadastrelor. Altfel mulți vor gândi ca oricum nu se va face nimic, de ce sa cheltuie inutil? Sau se vor gândi la diferite scenarii cu alte interese.

  2. In 2001 am facut cadastrul si intabularea la terenul pe care-l am in acest cartier, operatiune care m-a costat 1000 lei.
    In 2016 am fost anuntat, de Oficiul de cadastru, ca sunt unele suprapuneri cu terenurile invecinate avand in vedere ca acum se folosesc alte coordonate cadastrale fata de cele din 2001. Pe cale de consecinta am fost obligat sa fac o rectificare a cadastrului si intabularii care m-a costat inca 1000 de lei in anul 2017.
    Consultandu-ma cu un avocat am ajuns la concluzia, ca nu merita sa ma judec cu Oficiul de cadastru pentru culpa sa exclusiva privind schimbarea coordonatelor cadastrale, astfel incat sa-mi pot recupera bani pe noul cadastru.
    Problemele astea cu cadastrul probabil ca vor exista la nesfarsit in haosul generalizat care exista in toate institutiile acestei tari. Sunt o multime de functionari dar nimeni nu raspunde pentru nimic .Eventualele daune produse populatiei din incompetenta, abuzul sau coruptia functionarilor sunt platite din bugetul institutilor respective adica tot de populatie si nicidecum nu sunt recuperate de la acesti functionari care au avut grja sa se transforme, treptat, prin diverse acte normative, intr-o casta intangibila, un fel de semizei.
    Ani de zile situatia zonei a fost blocata de situatia aberanta a poligonului de tragere iar acum de cadastru. Oare ce piedica va mai aparea in dezvoltarea acestei zone? Si nu va faceti iluzi ca nu vor aparea si alte piedici. Sistemul lucreaza. Intreg angrenajul este ancrasat si asa va ramane.
    Si asta deoarece sunt multi proprietari mici cu posibilitati financiare reduse .Situatia nu se va rezola decat in conditiile aparitiei unui mare investitor (rechin)imobiliar care va cumula prin cumparare, la preturi de nimic, o suprafata mai mare de teren si prin potenta lui financiara va avea posibilitatea deblocarii intregului sistem birocratic.Vom fi obligati sa vindem la un pret de nimic ca apoi sa platim taxe de vanzare de 10 ori mai mari decat cele care s-ar cuvenii la valoarea efectiva a tranzactiei.(Vezi preturile efective de tranzactionare comparativ cu preturile afisate in grila notarilor publici in zona noastra). Administratia nu se poate intelege cu 100 de proprietari dar cu unul singur se poate intelege mult mai bine si mai bine, in beneficiul ambelor parti.
    Sa auzim numai de bine!

    • Dupa cate îmi aduc aminte ati avut de ales intre Tudorache si o frantuzoaica. L-ati ales pe Tudorache iar acum va plângeți ca vreți ca administrația locala sa funcționeze ca in Franța… Vise!
      Cu de-ăștia Bucureștiul a reușit sa construiască cam un pod la 10 ani in ultimii 30 de ani iar voi vreți canalizare drumuri utilități …
      Daca o sa tot votați de-astia, atunci ati face bine sa va cumpărați mașini de teren 4×4 si fose septice cu garanție extinsa pe care sa le puteți lasa moștenire si la nepoți.
      A si era sa uit…HAI RAPIDUL

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *