UPDATE 29 oct 2019

A fost publicata o noua varianta de reglementari urbanistice – zonificare functionala.

Plan Reglementari Urbanistice PUZ sector 1 zona NORD (CLIK pentru a deschide)

Plan Reglementari Urbanistice PUZ sector 1 zona SUD (CLIK pentru a deschide)

Eventuale observatii si propuneri trebuie facute tinand cont de noua varianta de reglementari urbanistice zi zonificarea functionala.

STIREA INITIALA

Dezbaterea publica privind PUZ Coordonator Sector 1 Bucuresti va avea loc la Hotel Pullman Bucharest World Trade Center, Piata Montreal nr. 10, Bucuresti, Sala New York, in data de 04.11.2019, ora 16:30.

PLAN-Reglementari-PUZ-Sector-1

33 de comentarii

Nimeni · octombrie 14, 2019 la 7:09 pm

Tramvai?!? In 2020 printr-un cartier rezidential se propune tramvai… Sper sa ridice cineva aceasta problema deoarece mi se pare stupid si hilar ca un tramvai sa se plimbe printre case cu zgomot, vibratii si radiatii electromagnetice de la linia de tensiune pentru alimentarea tramvaiului. De autobuze electrice a auzit cineva? Chiar trebuie construite sosele expres prin cartierul Sisesti si in plus linii de tramvai?!? Sunt curios pe Sos. Sisesti cum vor face linii de tramvai si vor pastra si 2 benzi pe sens ?!? Oamenii vor merge probabil pe linia de tramvai…

Viziunea acestor indivizi care traseaza tramvaie si „autostrazi rezidentiale” din pix este socanta! Sper ca cineva sa le explice ca nu asa se face urbanizarea.

    Francisc · octombrie 17, 2019 la 5:23 pm

    Țin sa va contrazic. Tramvaiul este cea mai buna soluție de transport public in comun pt zonele rezidențiale. Fata de autobuz acesta are cale unica asigurata, capacitați foarte mari și nu este constrâns de autonomie. Tramvaie sunt 100% neradiante iar dacă sunt construite cum trebuie acestea nu vibrează absolut deloc și pot deveni un spectaculos element de mobilier urban. Verificați exemple din toate capitalele mari europene precum Paris Londra sau Amsterdam cum tramvaiul este utilizat in zone rezidențiale și funcționează perfect.

      Cristi USA · noiembrie 18, 2019 la 2:07 pm

      Tramvai vs autobuz electric sau troleibuz:
      Tramvai:
      – Nivel zgomot: Foarte mare și crează vibrații in clădiri (Nu exista tramvai silentios)
      – Pret: ~2 milioane euro bucata!!! (luate de la turci)
      – Necesita infrastructura foarte costisitoare (Ma indoiesc ca se va face vre-un tramvai pe-acolo de politicienii curentii)
      – Cost intretinere: Scump de întreținut infrastructura (trebuie inlocuite sinele periodic)
      – Blochează permanent 2 benzi de circulație
      Autobuz electric:
      – Nivel zgomot: aproape zero (periculos de mic) fara vibratii
      – Pret: ~600k euro mercedes
      – Cost intretinere: Necesita acumulatori noi periodic
      Troleibuz:
      – Combina avantajele autobuzului cu lipsa acumulatorilor.
      – Necesita oarecum infrastructura.
      – Cost intretinere: Mic

      Eu concluzia care o trag este ca in Romania nu se fac studii de fezabilitate iar daca se fac nimeni nu le citeste.

        Cristi USA · noiembrie 18, 2019 la 2:24 pm

        Si încă o remarca la tramvai:
        Atunci cad se înlocuiesc șinele (cam o data la zece ani) lucrarea durează cam un an de zile, timp in care șoseaua va fi șantier.

        Mie personal îmi e indiferent ce va fi. Nu ma afectează in niciun fel. Doar ca am trait 20 de ani pe o strada cu tramvai și știu ce înseamna asta. Daca nu ati trait pe o strada cu tramvai eu va recomand sa va abțineți sa faceți comentarii.
        Pe de alta parte eu nu cred ca va fi niciun tramvai pe acolo in următorii 30 de ani. Când o sa se apuce ăștia sa facă tramvai lumea moderna o sa circule cu drone!
        Desenând un tramvai pe acolo in PUZ nu face decât sa tina blocate anumite zone, ca vezi doamne se va face ceva odată acolo. Daca vrei sa faci tramvai, fa, dar nu e nevoie sa-l treci in PUZ.

    Robert · octombrie 18, 2019 la 2:33 pm

    Sustin parerea dlui Francisc si consider tramvaiul o solutie foarte buna pentru transportul in comun, pe locul doi doar dupa metrou.

      Claudiu · octombrie 19, 2019 la 2:30 pm

      Sustin ideea tramvaiului. Acest mijloc de transport in comun are capacitate mare si poate suplini lipsa oportunitatii construirii unei linii de metrou. O componenta deosebit de importanta pentru mobilitatea cartierului si renuntarea la masini poluante.

    Selaru Oana · octombrie 31, 2019 la 2:31 am

    Bunica mea locuieste pe Bulevardul Gloriei, am luat teren tocmai pentru ca NU mai vreau TRAMVAI, EXCLUS, mai lipseste trenul, stiu clar ce inseamna tranvaiul, casa mea ar urma sa fie fix in fata liniei de tranvai, EXCLUS.

Un Alt Vecin · octombrie 19, 2019 la 1:45 pm

O intrebare pentru dnii Francisc si Robert. Pe langa faptul ca pe Sisesti ar trebui sa ramana cate o singura banda pe sens pentru autovehicule, ca sa faca loc liniilor de tramvai, a dormit vre-unul dintre dvs intr-un apartament care are deschidere la un drum (sosea, bulevard…) pe care circula tramvaie de la 5 dimineata pana pe la 1 noaptea… ?!

    Adrian Florea · octombrie 21, 2019 la 6:18 am

    Locuiesc in zona, dat mai am si un apartament pe Sos. Viilor unde circula tramvaiul, primul la 4.30 si ultimul pe la 24, linia este reabilitata dar zgomotul este foarte deranjant.

Nimeni · octombrie 22, 2019 la 10:05 am

Ce parte din ZONA REZIDENTIALA nu e clar? Oriunde in lumea civilizata o zona rezidentiala nu are drumuri cu latime de drum expres, cu doua benzi pe sens si tramvai pe deasupra!

Oricat de practic ar fi un tramvai chiar nu vad cum e „normal” si „o solutie foarte buna” intr-o ZONA REZIDENTIALA. O zona rezidentiala are un drum de o banda pe sens, pentru a DESCURAJA preluarea traficului de pe sosele adiacente, cu troature inguste pentru a nu fi transformate in parcari si fara tramvai.

Deja pe Drumul Piscul Pietrei, atunci cand soseaua de centura Odai se aglomereaza, camioane, dube si alte vehicule de tonaj mare si autoturisme o iau pe „scurtatura” si ies in Sisesti producand adevarate furtuni de praf si distrugand pietruirea drumului. Si asta e doar inceputul… Prin planul acestor „urbanisti” cartierul Sisesti se va transforma intr-o veritabila zona de trafic greu prin construirea unor drumuri largi prin tot cartierul. In alte tari strazi mai mici chiar se blocheaza la un capat pentru a descuraja soferii care cauta „scurtaturi” si pentru a-i obliga sa foloseasca rutele principale.

Doamnelor si domnilor asistam la un nou exemplu de macel urbanistic – probabil facut special pentru dezvoltatorii imobiliari care vand case cu texte de genul „la 1 minut de metrou” sau „vis-a-vis de statia de tramvai”. Cum ramane cu linistea si confortul unei zone rezidentiale?!? Nimeni?!?

Cat despre renuntarea la masini?!? Haios! Tramvaie silentioase?!? Si mai hilar!

Previziune cartier Sisesti: trotuare late cu masini parcate peste tot (vezi deja Sos. Sisesti), drumuri late cu trafic preluat de pe soseaua de centura, claxoane, tramvai zgomotos, poluare, praf. Liniile electrice de alimentare ale tramvaiului, in proximitatea lor, vor genera radiatii electromagnetice puternice – neoficial daunatoare tuturor fiintelor.

Succes!

    Matei · octombrie 22, 2019 la 9:09 pm

    Neoficial . . . Probabil domnul T_R_Z_! 🙂

      Valentin · octombrie 29, 2019 la 4:16 pm

      Exact! S-a si prezentat: Nimeni!

    Selaru Oana · octombrie 31, 2019 la 2:33 am

    Va sustin FERM, exista autobuze, chiar NU este cazul sa avem tranvai, efectiv se zguduie casa si face foarte mult zgomot, NU, NU, NU HOTARAT

Ionel · octombrie 23, 2019 la 1:28 pm

Tarzanel baiat destept… pai nu mai bine sa-ti cante cucul in sufragerie decat sa te trezeasca tramvaiul de 5h00! Trai pe vatrai cu geamuri direct spre padure.. ce mai conteaza daca un sfert de zona este blocata… ce conteaza este LINISTEA… cat mai multa… chiar daca noi astia vai mama noastra cum iesim din camp cand ploua!

    Matei · octombrie 23, 2019 la 11:40 pm

    Numai fiți invidiosi . . .pana la urma . . .asta inseamna sa fii mafiot, stai la padure numai si numai tu, privat si nederanjat de absolut nimeni.
    PS1 . . .nehotărîti, ANPCI . . .se cadastreaza, ADP . . . numai conteaza, devi samuraj si ninja in aceași timp, te urci pe buldozere si speri saraci de muncitori si gata, numai se face nici o investitie in infrastructură.
    Inca o definiție ceea ce inseamna sa fii mafiot.

Succes · octombrie 25, 2019 la 10:39 am

Sa nu mai speri de la Matei, de ex., ca poate scrie corect in limba materna deoarece e clar ca nu e in stare. Ce asteptari sa ai de la indivizi dubiosi care isi dau cu parerea si jignesc deoarece probabil au probleme acasa sau de alta natura? Pana la urma… omul face locul si e destul de inspaimantator ce se vede prin zona de nord, cel putin. Succes!

Ionel · octombrie 25, 2019 la 1:37 pm

Ei hai… Tarzanel, de-atata natura te umplusi de cultura… a folosi pe numai (cu sens unic) in loc de nu mai (cu sens separat) tine de sensul a ceea ce se vrei sa exprimi, daca vrei gramatical… acum ca cineva l-a folosit inadecvat si ii sari la gat, omitand in acest fel sensul real al discutiei.. si-anume, existenta sau nu a unor practici mafiote, incompetenta sau lipsa de autoritate a Primariei, blocajul unei zone,…etc, tine mai mult de manipulare, din partea ta si crede-ma, nu mai impresionezi pe nimeni…, caci esti doar un NIMENI, ai spus-o chiar tu, cat despre SUCCES, acesta cu siguranta nu se masoara in metri patrati!

    Matei · octombrie 26, 2019 la 3:26 am

    Cu scuzele de rigoare, dar limba mea materna este limba maghiară!

Drg · octombrie 26, 2019 la 7:53 am

Din ce în ce mai mult se vb in lume de autobuze electrice, sunt un pic mai scumpe dar nu necesita infrastructura dedicata deci economic ajung mai bine. Sa iei o banda din unul din puținele bulevarde pe care încă mai circuli civilizat mi se pare prostie

    oarecare · octombrie 28, 2019 la 9:26 am

    Ha , autobuze electrice ? Never ! Poate Hibrid … Pentru cele electrice infrastructura este prohibitiva in Romania atat dpdv al costurilor de implementare , a consumurilor energetice masive cat si a knowhow-ului aferent . Sa lasam discutia doar la tramvaie si autobuze clasice . Discutia despre transportul in comun este deosebit de complexa insa un lucru este clar si general stabilit peste tot in lume , transportul in comun este prioritar fata de cel particular cel putin avand in vedere poluarea , traficul , costurile etc

      Un Alt Vecin · octombrie 28, 2019 la 10:01 am

      Pai, tot despre transportul in comun discutam si noi aici… nu despre fotbal… Autobuz sau tramvai ?

Razvan · octombrie 28, 2019 la 4:45 pm

Excelenta ideea liniilor de tramvai, cu conditia ca lucrarile sa fie proiectate si executate corect, astfel incat sa fie evitata poluarea fonica.

    Păduraru' · octombrie 28, 2019 la 7:01 pm

    Adică, pe pernă de aer !

    selaru Oana · octombrie 31, 2019 la 2:37 am

    Dar daca tot doriti tranvaie, de ce mai veniti intr o zona care se vrea linistita, transformam si aceasta zona linistita intr un HAOS, numai cine nu a avut tranvai prin fata casei poate spune ce minunat e un tranvai, execrabil.

Cristian T · octombrie 29, 2019 la 6:01 am

Ma amuza gandul, ca dumneavoastra care stati in spatele anonimatului, v-ati gandit ca si eu as face acelasi lucru..
V-ati inselat. Mai sunt si alti oameni normali si cu pareri corecte, care doresc ca acest cartier sa nu se transforme intr-un cartier de blocuri de p+10 etaje, tramvaie si autostrazi printre case si blocuri.

Nimeni · octombrie 29, 2019 la 12:03 pm

Corect… Nu doar o persoana vede lucrurile corect. Sper!

Dupa ce Bd. Bucurestii Noi a fost „decorat” cu o minunata gradina in locul liniei de tramvai s-au gandit sa aduca noi linii de tramvai in zona de nord, zona care daca ar fi sistematizata rutier corect nu ar mai fi blocata de trafic. Masinile parcate neregulamentar si cele din alte judete contribuie masiv la aglomeratia din zona. Sunt samsari de masini care blocheaza, doar in zona de nord, strazi rezidentiale (si trotuare) cu cel putin 3-5 masini/samsar. Daca in zona sunt sute de asemenea „antrepenori” avem minim sute daca nu mii de locuri de parcare rezidentiale blocate in permanenta, de ex. Casele (bloc) construite fara locuri de parcare blocheaza mii de locuri de parcare pe strazi si trotuare. Inclusiv blocurile noi de pe Sisesti – trotuarele sunt blocate deja de sute de masini… Desigur ca dupa ce tramvaiul va circula in zona aceste masini vor disparea si oamenii vor folosi transportul public…

Mai mult, in cativa ani in zona 2 Cocosi ar trebui sa apara cel mai mare spital de urgenta din Bucuresti. Cum oare vor ajunge ambulantele la spital daca vor fi blocate de gradini, linii de tramvai si alte idei grozave de transport public si de arhitectura peisagistica?!? Nu cred va vom avea drone ambulanta prea curand…

Asadar, in locul unui tramvai, mai logic ar fi linii de metrou iar arterele sa fie pregatite sa preia traficul ambulantelor care vor veni non-stop la noul spital de urgenta. Asta ar trebui sa fie prioritatea!

Daca maine spitalul ar fi functional cum pot ajunge ambulantele cu pacienti cand traficul este deja blocat in multe segmente orare in zona Chitila, Bucurestii Noi, Sos. de Centura, Jandarmeriei si Sisesti? Aici trebuie rezolvat cu noi proiecte de sistematizare.

De ex. – noul re-configurat Bd. Bucurestii Noi – o gradina „superba” (in locul liniei de tramvai) care desparte sensurile de circulatie. Masini parcate pe prima banda… O ambulanta pierde multe minute vitale doar pe acest segment pana cand poate sa depaseasca aceste „obstacole”. Daca gradina mediana ar fi fost mai ingusta, ar fi avut loc si de parcare + doua benzi pe sens. Acum este un non-sens care va deveni mortal in cativa ani.

Linii de tramvai care sa inconjoare noul spital de urgenta? De ce nu?!? Poate in felul asta se vor descuraja urgentele…

Intr-o societate corecta sanatatea trebuie pusa pe primul loc impreuna cu educatia si dezvoltarea durabila. Confortul cetatenilor legat de transportul personal si public ar trebui sa vina pe locul doi. Punct!

    cirease · octombrie 29, 2019 la 4:10 pm

    Sunt binevenite toate aceste comentarii…dar eu imi pun o intrebare..la care va rog sa reflectati si dvs..
    care este orizontul de timp pentru punerea in aplicare a reglementarilor din noul puz?

Cristian T · octombrie 31, 2019 la 8:16 am

Cu toata stima pe care v-o port dna Cireasa, pentru ca stiu ca v-ati zbatut mult pentru aceasta zona, previziunile sunt destul de sumbre la cum se doresc a se face lucrurile in acest cartier/sector.
PUZ-ul actualmente in lucru, va avea exact aceeasi soarta ca si cele anterioare, adica va fi anulat. Vezi PUZ Coordonator sector 3 si 6, care au fost deja anulate.
Acest PUZ nici nu a fost aprobat si exista procese de anulare a procedurilor prin care se doreste aprobarea abuziva si fara respectarea legilor a acestuia! Va dati seama ca dupa ce se va aproba, vor mai fi inca cel putin 10 cereri de anulare a acestuia.

Din pacate nici prin acest acest PUZ nu se doreste dezvoltarea sectorului/cartierului in favoarea cetateanului, ci a unora care doresc sa ridice blocuri, langa blocuri, cat mai inalte si cat mai „de cartier”, autostrazi prin cartiere rezidentiale si multe alte elucubratii urbanistice.

Dupa ce acestia isi vor rezolva problemele si vor obtine AC, acest PUZ iar se va anula.

    Matei · octombrie 31, 2019 la 6:34 pm

    New York, Tokyo & Baneasa !

    Cirease · noiembrie 1, 2019 la 8:13 am

    Aveti dreptate…cam la asa ceva ma gandeam si eu….este un PUZ mort!

      Cristian T · noiembrie 3, 2019 la 1:22 pm

      Pentru cei pe care chiar ii intereseaza, sa studieze pe link-ul de mai jos, elucubratiile urbanistice pe care PMB-ul si PS1 le doresc aprobate pentru sectorul 1:
      http://www.dezbatere-urbanism.ro/
      Avand in vedere ca noi, cetatenii sectorului, care platim impozite si taxe bugetului local NU TREBUIE SA FIM INFORMATI la timp, aceste informatii nu numai ca nu au fost postate acum 2 zile, dar au fost postate pe alte site-uri, care nu au legatura cu PMB/PS1 si unde ar fi avut obligativitatea sa le posteze, tot pentru ca cetatenii sa nu le ia la cunostiinta, iar ei sa treaca acest PUZ fara comentariile cetatenilor.
      Dupa cum o sa observati pe plansa U3 Reglementari Urbanistice, plansa care se afla printre ultimele documente de la rubrica „Materiale de prezentare”, o sa vedeti ca se doreste ca in tot sectorul sa se construiasca cat mai inalt , ZONA M, care poate ajunge pana la P+14 etaje.
      Singura zona care a scapat, este zona Bazilescu, unde cred ca nu au avut curaj sa o faca zona M, avand in vedere cate procese au in acea zona.
      Cei carora le pasa, vor veni la intalnirea cu cei care vor sa masacreze sectorul 1, luni 04.11.2019 la orele 16.30 la Hotel Pullman, sala New York.
      Probabil ca dl Primar, a ales special sala New York…vrea sa faca si in Bucuresti zgarie nori si autostrazi prin sector..

Cristian T · noiembrie 9, 2019 la 12:08 pm

Pentru cei interesati cu adevarat de ceea ce sa intamplat la asa zisa „dezbatere publica”, unde mai mult de jumatate din sala erau oamenii adusi de Vego, PS1 si alti care nu aveau nicio legatura cu aceasta dezbatere, atasez link-urile cu filmarea integrala a acesteia.

https://www.facebook.com/USRSector1/videos/754798268372220/?hc_location=ufi
https://www.facebook.com/USRSector1/videos/535542097179991/?hc_location=ufi

Daca chiar va intereseaza, luati atitudine, cat se mai poate.

In filmare o sa vedeti ca oamenii sunt foarte nemultumiti de regimul de inaltime pe care vor sa ni-l bage pe gat Vego si PS1, de construirea blocurilor in zone de case, de distanta dintre imobile, de drumuri aberant de late(4 benzi de circulatie in zone rezidentiale), tramvai in zone in care ar trebui sa fie autobuze ecologice, de zone verzi care se transforma in betoane si zgarie nori, etc

Cu toate ca Domnul Primar, a „promis”, (fara sa creada ce promite, vezi filmarea), ca va raspunde miilor de sesizari si nemultumiri si ca nu va trimite spre aprobare PUZ-ul, pana cand se vor rezolva toate nemultumirile cetatenilor , in acest moment Primaria Sector 1 forteaza cat poate aprobarea acestui PUZ.
Parerea mea, este ca il vor aproba, CONSTIENTI ca dupa, SE VA ANULA IN INSTANTA, dar incearca pentru cativa ai lor sa obtina Autorizatii de Construire pentru zgarie nori, dupa care nu-i mai intereseaza.

Le dau o veste proasta..o data cu cererea de anularea PUZ-ului, se va cere si anularea tuturor actelor emise in baza acestui PUZ, respectiv si a Autorizatii de Construire, care sunt neconforme cu zona in care sunt solicitate..
Deci „dezvoltatorilor” de zgarie nori, o sa mai aveti de asteptat pana sa ticsiti acest sector cu betoane si zgarie nori..

Singurii care vom pierde vom fi noi, care vom ramane in continuare fara drumuri, utilitati, etc.
Atata timp cat acest PUZ se afla deja in instant pentru anularea procedurilor abuzive si fara sa se tina cont de legislatia in vigoare si cu siguranta daca se va aproba asa, va fi ceruta anularea lui din primul moment dupa aprobarea acestuia, nicio utilitate, drum, etc nu se vor realiza!!

Ganditi-va bine, inainte sa fie foarte tarziu. Din pacate zona asta va fi mult timp o paragina din cauza unor interese meschine a unora, care vor sa o transforme in cartier de tipul celor din Berceni, Militari, etc…
Pacat de potentialul padurii si a suprafetei uriase a zonei, care ar fi putut genera un cartier cu adevarat frumos si de valoare.

Nimeni · noiembrie 12, 2019 la 7:55 pm

Legat de dezvoltarea zonei Sisesti si daca se pot construi in prezent locuinte individuale pe loturile de teren. Puteti sa va exprimati parerea legata de aceasta hotarare?

https://www.primariasector1.ro/download/hotarari-consiliu-2018/184.2018.pdf

In prezent PS1 elibereaza pe zona din ce am inteles Certificate de urbanism pentru promovare PUD si obtinere autorizatie de construire insa hotararea de mai sus cumva contrazice aceasta practica?!? Mai trebuie sau nu PUD pentru o locuinta individuala?!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *